18 december 2010

Vingklippta tankar

Missförstår jag Dig
ochDu mig?
Eller är det snarare så,
att jag ej ditt innersta
kan nå!

Du säger
att jag ofta är ledsen och sur!
Vet du varför?
Jag känner mig sårad
över den mur du sätter upp
mellan oss.

Ibland öppnas en port
och jag kan nå dig
för en kort sekund.
Du bestämmer själv hur länge
den skall stå öppen
eller när vi skilda vägar skall gå.

"Omtanke" kan du hämta
hos en fogligare tjej
Det finns andra sidor
du ej lagt märke till hos mej.
Kärlek, ömhet och vänskap
kan jag ge
endast till någon som kan se
dessa egenskaper, de fina.

Det yttre skalet,
masken som du fäster dig vid
försvinner efter en kort tid.
Den mister fort sin glans.

Du lämnade en liten ask
någonstans
full med skimmrande pärlor
oöppnad.
Snart skall den finna sin plats
hos någon som förstår
att uppskatta.

Gun Nordahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar